صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای عمانی درباره سفر سلطان عمان به تهران

وزیر امور خارجه در دیدار همتای عمانی از سیاست عمان برای تحکیم و تقویت روابط دو کشور تقدیر کرد و سفر رئیس جمهور ایران به مسقط و همچنین سفر آینده سلطان عمان به تهران را نقطه عطف مناسبات فیمابین خواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به دعوت «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان به این کشور سفر کرد، عصر سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه در دیدار با همتای عمانی، از سیاست عمان برای تحکیم و تقویت روابط دو کشور تقدیر کرد و سفر رئیس جمهور کشورمان به مسقط و همچنین سفر آینده سلطان عمان به تهران را  نقطه عطف مناسبات فیمابین در بخش‌های مختلف خواند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بیستمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور که بزودی در تهران برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد این نشست مسیر گسترش همکاری‌های دو کشور را بیش از پیش هموار کند.

امیرعبداللهیان در بخش موضوعات منطقه و با اشاره به میزبانی مسقط و بغداد از گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی، همکاری‌های کشورهای منطقه را یک ضرورت با اهمیت خواند و از اینکه در چارچوب  سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، روابط در منطقه در شرایط مناسب و امیدوار کننده‌ای قرار گرفته است، ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین امنیت فراگیر و تجزیه ناپذیر را یک ضرورت مهم برای منطقه برشمرد و حضور نیروهای خارجی  را برای امنیت در منطقه هزینه ساز و اختلا ل آفرین توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با ارزیابی مثبت از گام بسیار مهمی که در مسیر دستیابی به صلح در یمن برداشته شده و خصوصا سفر همزمان هیأت‌های عمانی و سعودی به صنعاء، ابراز  امیدواری کرد گفتگوهای انجام شده مسیر صلح را هموار کند.

وزیر امور خارجه  کشورمان  با محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه تعدی به غزه و مسجدالاقصی، مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین را شایسته قدردانی دانست.  

موضوعات مربوط به حمل و نقل، راه اندازی خطوط دریایی مستقیم و منظم، فعال سازی موافقتنامه عشق آباد و حمل بار از عمان به آسیای مرکزی،  همکاری‌های تجاری دو کشور در حوزه‌های مواد غذایی و محصولات کشاورزی، موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری و  همکاری در حوزه انرژی از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در این دیدار بود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۵۳۹۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۶     ساعت: ۱۳ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024