صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دعوت لاوروف از هنیه برای سفر به روسیه

منابع خبری گزارش دادند که وزیر امور خارجه روسیه شامگاه جمعه در پیامی، از رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای سفر به روسیه، دعوت کرده است.

به نقل از المیادین،‌ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، شامگاه جمعه در پیامی به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس، از وی دعوت کرد تا در آینده‌ای نزدیک به روسیه سفر کرده و از مسکو دیدار کند.

براساس گفته‌های منابع مطلع در جنبش حماس، هیئتی از این جنبش ماه آینده از مسکو بازدید خواهد کرد.

چهارشنبه هیاتی از حماس به ریاست موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، برای بررسی آخرین تحولات فلسطین به ویژه اتفاقات اخیر در مسجد الاقصی و کرانه باختری اشغالی، به روسیه سفر کرده بود.

ابو مرزوق با انتشار رشته توییت‌هایی در پایان سفر دو روزه هیاتی از سران این جنبش به مسکو نوشت: هیات حماس در مسکو درباره حملات اسرائیل در قدس و پیامدهای خطرناک آن و نیز نقض‌های آن در کرانه باختری و نوار غزه گفتگو کرده و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.

وی سفر هیات این جنبش به روسیه را نتیجه‌بخش خواند و نوشت: این سفر در چارچوب توسعه رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دوجانبه در رابطه با مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با دوستان روس‌مان انجام شد و در این سفر بر مخالفت خود با تک‌روی آمریکا در تصمیمات بین‌المللی تاکید کردیم.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه به نوبه خود اعلام کرد که با هیئتی از حماس در مورد وضعیت فلسطین و وقایع مسجدالاقصی گفتگو کرده است.

بوگدانوف همچنین پس از دیدار با هیئتی از سران حماس در مسکو تاکید کرد که روسیه انتظار سفر هیات‌هایی از جنبش فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین به روسیه را در آینده‌ی نزدیک دارد.

وی بر آمادگی کشورش برای شکل‌ دادن به بستری برای بحث و بررسی تحولات فلسطین و گفتگوهای میان فلسطینیان تاکید کرد.

مسکو اواخر سال گذشته میلادی نیز در چارچوب تلاش‌ها برای احیای آشتی فلسطین، میزبان هیاتی از حماس بود و آمادگی خود را برای میزبانی از یک گفتگوی فلسطینی اعلام کرد؛ اما این گفتگو به دلایل نامعلومی انجام نشد و به تعویق افتاد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۷۷۶۲
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۱۷     ساعت: ۱۲ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024