صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ویژگی قدیمی این تلفن هوشمند عجیب که گوشی جدید شما قطعاً ندارد!

تلفن هوشمند Cat S۶۰ که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد از یک ویژگی جذاب بهره می‌برد که بیشتر متعلق به فیلم‌های علمی تخیلی است تا واقعیت. این ویژگی حتی در پرچمداران پریمیوم امروز نیز قابل مشاهده نیست.

کمپانی کترپیلار (Caterpillar) یا به اختصار، کت (Cat) به ادعای خودش بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ابزارآلات ساختمانی و تجهیزات معدن است.

این کمپانی نام‌آشنا همچنین به جز ادوات ساختمانی نظیر کامیون، بولدوزر و بیل مکانیکی، دستگاه‌ها و اکسسوری‌های کوچک‌تری را هم تولید کرده و با لوگوی جذاب زرد و مشکی خود روانه بازار می‌کند.

دامنه محصولات این کمپانی از اسباب‌بازی‌های دستگاه‌های بزرگ‌تر تا کفش، چاقو، چراغ قوه و حتی گوشی های موبایل را شامل می‌شود. با این وجود در میان تمامی محصولات کوچک‌تری که این کمپانی تولید می‌کند، گوشی های هوشمند مقاوم و جان‌سختش طرفداران فراوانی دارند.

این گوشی ها به دلیل آن که برای استفاده در محیط‌های سخت و خطرناک ساختمانی طراحی شده‌اند، مقاومت و دوام بسیار بالاتری در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های حاضر در بازار دارند.

نخستین گوشی هوشمند برند Cat در سال 2012 توسط کمپانی انگلیسی Bullitt طراحی، ساخته و روانه بازار شد. با این وجود تلفن هوشمند جذاب S60 این کمپانی یک ویژگی فوق‌العاده در خود داشت که حتی گوشی های پریمیوم و گرانقیمت امروز نیز فاقد آن هستند!



در سال 2016، کترپیلار به نخستن برندی تبدیل شد که تکنولوژی‌های تصویربرداری حرارتی را در گوشی های هوشمند استفاده کرد. نمونه به کار رفته در این گوشی کترپیلار توسط برند خوشنام Teledyne FLIR طراحی و ساخته شده بود.

به‌طور خاص، دوربین به کار رفته در گوشی S60 کترپیلار با الهام از دوربین‌های حرارتی لپتون FLIR که پیش‌تر در دوربین‌های حرارتی Flir One به کار رفته بود، طراحی شده بود. این حسگر قادر به اندازه‌گیری دما در محدوده دمایی 252 درجه‌ای بود و حداکثر دمای منهای چهار درجه را اندازه می‌گرفت.

دوربین حرارتی؛ ویژگی جذاب تلفن هوشمند Cat S60
دوربین اصلی به کار رفته در گوشی اس 60 در حقیقت با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری دینامیک MSX کمپانی Teledyne FLIR ساخته شده بود که به جای ارائه نقشه حرارتی گنگ و مبهم، یک نمای واضح از تمامی اشیای محیط و میزان حرارتی که ساطع می‌کردند نمایش می‌داد.

به گزارش CNET، فعال‌سازی اپلیکیشن دوربین حرارتی این گوشی چیزی بین 10 تا 15 ثانیه زمان می‌برد و این امر باعث می‌شد پدیده‌های ناگهانی و سریع از چشمان این دوربین دور بماند!

با این وجود دوربین حرارتی اس 60 با بهره بردن از 9 فیلتر رنگ مختلف که وضوح تصاویر حرارتی نمایش داده شده را افزایش می‌دادند، قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهای هیجان‌انگیز و جذاب بود.

علاوه بر این، ابزارهای متنوع FLIR هم به بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده و نمایش جزئیات بیشتر در آن کمک فراوانی می‌کردند.


این گوشی کت علاوه بر دوربین حرارتی قابلیت‌های فنی فوق‌العاده دیگری هم داشت. به عنوان مثال کسب استاندارد نظامی MIL-STD-810G تضمین‌کننده این بود در سقوط از ارتفاع شش فوت (1.81 متر) هیچ آسیبی به گوشی وارد نخواهد شد.

همچنین استاندارد IP68 نیز باعث می‌شد که دستگاه در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار و رطوبت مقاوم بوده و به‌طور کلی به محصولی بسیار بادوام تبدیل شود.

لازم به ذکر است که پس از تجهیز تلفن هوشمند جذاب S60 به دوربین‌های حرارتی، کمپانی‌های دیگری مثل Ulefone یا Blackview محصولات دیگری مجهز به دوربین‌های حرارتی را روانه بازار کردند. در عین حال Cat نیز همچنان محصولات سری S6x خود را تولید کرده و به علاقمندان می‌فروشد. همچنین دوربین‌های حرارتی FLIR One نیز هم‌اکنون در نسل سوم عملکرد خود به سر می‌برند.

 

منبع: گجت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۳۳۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱/۱۴     ساعت: ۹ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024