۱۴۰۱/۵/۹ - ۲ : ۴۲

امیر حیدری: ارتش با تمام توان در خدمت مردم مناطق سیل‌زده است

امیر حیدری: ارتش با تمام توان در خدمت مردم مناطق سیل‌زده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از سیل‌بند شماره چهار استان یزد اظهار داشت: بنا به دستور فرمانده کل ارتش من به همراه وزیر کشور در استان یزد حاضر شدیم.

وی گفت: ابتدا انتقال سریع تجهیزات فنی از استان‌های مشخص شده انجام می‌شود و وسایل را از طریق نیروی هوایی و هلیکوپتر وارد مناطق خواهیم کرد. همچنین برای تأمین تجهیزات گروه مهندسی هم به گروه 444 فنی دستور داده شده و گروه‌های دیگری به عنوان معین در خدمت هستند که در مناطق مورد نظر پخش شوند و در خدمت مردم و دستگاه‌های استان خواهند بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش فدای ملت است و ما با تمام توان خدمت‌گذار مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز استان یزد تخلیه آب‌های سطحی و تقویت سیل‌بند‌ها است که به محض رسیدن نیرو و تجهیزات مهندسی ارتش این مهم بلافاصله اجرایی می‌شود.

گفتنی است در پی بارش های اخیر برخی از استان ها و شهرستان های آنان دچار سیل و آب گرفتگی شدند که در این باره استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران و گیلان استان‌های مشمول هشدار‌های هواشناسی هستند که ضرورت دارد برای پیشگیری از حوادث مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی هم هشدار داده، شهروندان ساکن مناطق مسیر تندآب خانه های خود را تخلیه کنند و حتی نزدیک رودخانه‌های خشک نشوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران